سومین مجمع عمومی

 

سومین مجمع عمومی دبیران دینی و عربی راهنمایی به صورت غیر حضوری (آنلاین) و با مراجعه به وبلاگ گروه برگزار گردید.

موضوع: انشاء نویسی به زبان عربی حداقل در ۷ سطر با موضوع (( ما أجمَلَ الرّییعُ! )) بود .

توجه: همکاران محترم، می توانند آثار ارسالی خود را در قسمت ادامه مطلب مشاهده فرمایند. 

از کلیه همکارانی که با رعایت کامل شرایط ، اقدام به ارسال انشاء عربی نمودند، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net تعداد آثار ارسال شده؛ برادران:  ۶  اثر    ، خواهران: ۱۸اثر

ادامه نوشته

ویترین دانلود

 

                    پلیر آنلاین

کتابخانه آنلاین              نرم افزار دینی            قضاوتهای علی(ع)          داستانهای منبر           پلیر آنلاین مذهبی

منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی: http://www.askdin.com/downloads.php

روایت بوی سیب...

 

روزي امام حسن و امام حسين عليهم‌السلام به حضور پيامبر رسيدند، در حالي که جبرئيل هم نزد رسول خدا بود ... ديدند که در دست جبرئيل يک سيب، يک گلابي و به نقلی (به) و يک انار است. آنها را به «حسنين» داد. آن دو خوشحال شدند و با شتاب نزد پيامبر دويدند. پيامبر آنها را گرفت و بوييد و فرمود: ببريد نزد پدر و مادرتان. آن دو نيز چنان کردند. ميوه‌ها را نخوردند تا آنکه پيامبر (ص) هم نزد آنان رفت و همگي از آنها خوردند، ولي هر چه مي‌خوردند، ميوه‌ها باز باقي بود تا آنکه پيامبر از دنيا رفت.

امام حسين عليه‌السلام نقل مي‌کند که در ايام حيات مادرمان فاطمه عليهاسلام تغييري در ميوه‌ها پيش نيامد، تا آنکه او ازدنيا رفت، انار ناپديد شد و سيب و گلابي مانده بود.

با شهادت پدرم علي عليه‌السلام گلابي هم ناپديد شد و سيب به همان حالت باقي ماند. امام حسن(ع) مسموم و شهيد شد و سيب همچنان باقي بود تا روزي که (در کربلا) آب را به روي ما بستند. من هر گاه تشنه مي‌شدم آن را مي‌بوييدم، سوز عطش من تسکين مي‌يافت. چون تشنگي‌ام شدت يافت، بر آن دندان زدم و ديگر به مرگ يقين پيدا کرده بودم.

امام سجاد عليه‌السلام مي‌فرمايد: اين سخن را پدرم يک ساعت قبل از شهادتش فرمود. چون شهيد شد، بوي سيب در قتلگاه به مشام مي‌رسيد. دنبال آن گشتيم و اثري از سيب نبود، ولي بوي آن پس از حسين عليه السلام باقي بود. قبر او را زيارت کردم و ديدم بوي آن سيب از قبر او به مشام مي‌رسد. پس هر يک از شيعيان ما که زيارت مي‌کنند، اگر بخواهند آن را بشنوند، هنگام سحر در پي زيارت بروند، که اگر مخلص باشند، بوي آن سيب را استشمام مي‌کنند.

منابع:۱- «بحارالانوار» ج 43 ، صفحه 289    ۲- «مناقب» ج 3 ، صفحه 391     ۳- سایت خبرگزاری مهر

ارسال مطلب : سرکار خانم صدیقه کاظم پور

موعظه به هارون الرشید

 

روزی واعظی بر هارون الرشید وارد شد،هارون به او گفت : مرا اندرزی ده . واعظ گفت : هرگاه در جایی که آب یافت نشود،سخت تشنه شوی تا چه مبلغ حاضری شربت آبی خریداری کنی ؟ هارون گفت : به نصف ملک خودم . واعظ گفت : اگر مجرای بول تو بسته شود چه مبلغ  حاضری خرج کنی تا معالجه شوی و از تو بول بیرون آید ؟ گفت : به نصف دیگر ملکم .

واعظ گفت : پس باید تو را فریب ندهد ملکی که نصف آن ارزش شربت آبی باشد که بخوری و نصف دیگرش برای بیرون آمدن قطره بول !!

منبع: کتاب قلب سلیم ص ۴۵۳ از شهید دستغیب.

داستانی از معامله بهلول با ابو حنیفة

  

 روزی ابوحنیفه در محضر اصحابش گفت: جعفر بن محمد الصادق (ع) کلماتی گفته که مرا به شگفتی آورده است!!!

 او می گوید: خداوند در دنیا و آخرت دیده نمی شود چگونه می شود، چیزی موجود باشد و دیده نشود؟

و شیطان در قیامت به آتش می سوزد و حال آن که، شیطان از آتش است و شی ء به چیزی که از آن آفریده شده است، مغذب نمی شود .

و کارهای بندگان مستند به خود آنها است و حال آن که در قرآن است که تمام افعال مستند به خداوند است .

بهلول در مجلس حاضر بود . کلوخی برداشت و بر سر ابوحنیفه زد . سرش شکست و خون جاری شد . او فرار کرد . ابوحنیفه به حاکم وقت شکایت برد، بهلول را حاضر کردند و سبب این کار را از او پرسیدند .

گفت: ابو حنیفه به امام صادق (ع) در سه مساله ایراد کرد و من با این کلوخ، که بر سرش زدم، جواب هر سه ایرادش را دادم: یکی این که می گوید: نمی شود چیزی موجود باشد و دیده نشود، اکنون مدعی است من سرش را به درد آوردم . خوب درد سرش را نشانم دهد و چون دیده نمی شود معلوم می شود دروغ می گوید، و دردی در کار نسیت . دیگر آن که، می گوید: چون شیطان از آتش آفریده شده است، پس با آتش نمی سوزد . این کلوخ از خاک است و ابوحنیفه هم از خاک آفریده شده است . پس این کلوخ نباید او را آزاری برساند . و نیز می گوید: بشر در کارهایش اختیاری ندارد و مجبور است، پس این شکستن سر هم کار خداست نه من ; پس چرا از من شکایت می کند؟ از این رو، حاکم بهلول را آزاد کرد .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه  http://www.hawzah.net

معنای برخی واژه های قرآنی

 

۱- کلمه یأس، ناامیدی در قلب و ناامیدی ازخیر است اما قَنوط ناامیدی از رحمت و اظهار آن در چهره است.

۲- کلمه کأس به معنی ظرف پر و لبریز می باشد و به ظرف خالی قدح گفته می شود.

۳- کلمه  وَیحٌ برای تحذیر و بر حذر داشتن از کار ناپسند به کار می رود اما وَیلٌ برای کار ناپسند تحقیر کردن و ویسٌ برای تأسف از کاری است.۱

۴- کلمه  أیکه به معنای درخت و اصحاب الأیکه قوم حضرت شعیب در سرزمین پر از درخت میان حجاز و شام زندگی می کرده اند.۲  

۵- کلمه جواد به معنای اسب است به خاطر بخشندگی در حرکت سریع او . انسان را جواد گویند به خاطر بخشندگی در مال.

۶- فرات به معنی آب در نهایت پاکی را گویند و به آب گوارایی که به راحتی از گلو پایین می رود،  سائغ و به آب تلخی که گلو را می سوزاند  اُجاج گویند.

۷- کلمه جُدَد جمع جُدَّ به معنی جاده و طریق می باشد۳.

۸- کلمه غرابیب جمع غربیب به معنی سیاهی پر رنگ است و به کلاغ هم به دلیل سیاهی زیاد آن غُراب گویند.۴ 

۹- کلمه کُرسی به معنی تخت پایه کوتاه می باشد که سلاطین در مواقع عادی از آن استفاده می کرده اند. اما عرش تخت پایه بلند را گویند که سلاطین برای جلسات رسمی از آن استفاده می کنند. 

۱۰- کلمه یثرب از ماده ثرب به معنی ملامت کردن و ناخوشی است که اعراب بیابانی چون با آب و هوای یثرب که معتدل بوده سازگاری نداشته اند این سرزمین را یثرب نام نهاده اند. یعنی جایی که آب و هوای خوب و مطلوبی ندارد !!! نامهای دیگر شهر یثرب مدینه، طیبة، محبوبة، طابة، مرحومة ، سکینة ، قاصمة و... است .۵

منبع: ۱- تفسیر نمونه    ۲- تفسیر نمونه ج ۱۹ ص ۱۲۰        ۳- تفسیر نمونه آیه ۲۷ سوره فاطر

۴- تفسیر نمونه ج ۱۸ ص ۲۶۴               ۵-  تفسیر المیزان ج ۸ ص ۳۴۶ به نقل از سید مرتضی   

                

ارسال مطلب: آقای جواد محمد زاده

ادامه نوشته

ادیان و مذاهب ابراهیمی

 

اديان و مذاهب ابراهيمي:


۱- يهوديت: برای مطالعه کلیک کنید
 
۲- مسيحيت : 
برای مطالعه کلیک کنید

۳- اسلام : برای مطالعه کلیک کنید

۴- اطلاعات جغرافيايي و آماري اديان و مذاهب

۵- گفتگوي اديان

منبع: شهر قرآن: http://www.qurancity.ir

نكاتي پيرامون فن ترجمه

 

1- ماضي مطلق (ساده): وَعَدَ: (وعده داد) نَصَرَ: (ياري كرد)

طرز منفي كردن ماضي مطلق: ما+ فعل ماضي= ماضي منفي مانند: ماجَلَسَ: ننشست

لم+فعل مضارع= ماضي منفي ساده مانند: لم يَجلِس: ننشست

2- ماضي استمراري : مي+ماضي مطلق= مانند (مي رفت). طرز ساخت ماضي استمراري در زبان عربي :

كانَ(مشتقات آن)+فعل مضارع=ماضي استمراري ، مانند:كانَ يَذهَبُ:( مي رفت ) كُنتَ تذهبُ:مي رفتي

طرز منفي كردن ماضي استمراري:

ما+كان(مشتقات آن)+فعل مضارع مانند:ماكان يذهبُ: نمي رفت.

كان(مشتقات آن)+لا+فعل مضارع مانند: كان لا يذهبُ: نمي رفت.

3- ماضي بعيد: طرز ساخت در فارسي: صفت مفعولي فعل مورد نظر+ ماضي مطلق«بودن»: نوشته بودم و...

طرز ساخت در عربي: كان(مشتقات آن)+ قد+ فعل ماضي= ماضي بعيد ، مانند: كانَ قَد شاهَدَ=مشاهده كرده بود.

كان(مشتقات آن)+ فعل ماضي = ماضي بعيد مانند: كُنتُ شاهدتُ: مشاهده كرده بودم.

طرز منفي كردن ماضي بعيد: ما+كان + قد + فعل ماضي مانند:ما كان قد شاهد : مشاهده نكرده بود.

4-ماضي نقلي: فعلي كه در گذشته آغاز شده اما اثرش تا كنون باقي است، مانند: رفته ام، رفته اي و....

طرز ساخت در زبان عربي: قد + فعل ماضي مطلق= ماضي مطلق مانند: قَد ذهبتُ: رفته ام

نكته: بايد توجه داشت كه «قد» هميشه فعل ماضي را نقلي نمي كند بلكه گاهي تنها براي تكيه كلام بكار مي رود.

طرز منفي كردن ماضي نقلي: لمّا+ فعل مضارع= ماضي نقلي منفي (لمّا يُشاهِد: هنوز مشاهده نكرده است)

نكته: «لمّا»و «لمّا» که بر سر فعل مضارع می آیند معنی فعل را به منفی ماضی تبدیل می کنند، مانند : لَمّا یَذهَب یعنی هنوز نرفته است و لَم یَذهَب یعنی نرفت. ( مضارع منفی به لم و لمّا را فعل جحد گویند)

5-مضارع التزامي: بر وقوع فعل همراه با شك و ترديد و آرزو دلالت مي كتد. مانند: شايد بروم

توجه: مضارع التزامي علامتش در زبان عربي «فتحه» در پايان فعل و يا حذف «ن» از آخر صيغه هايي كه به نون اعراب ختم مي شوند.(بغير از دو صيغه جمع مؤنث) و به همين سبب در دستور زبان عربي در باب فعل مضارع منصوب گفته شده است. بنابراين مي توان گفت كه ادوات نصب مانند:«أن-كي-لكي-حتي-لـَ» فعل مضارع را غالبا به مضارع التزامي فارسي تيديل مي كنند.

مانند: أن يَكتُبَ: (كه بنويسد) كَي يذهَبوا( تا بروند) ، بنابراين: ادوات ناصبه+فعل مضارع=مضارع التزامي

 تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netنكته: بايد توجه داشت حرف ناصبه «لَن» معناي فعل مضارع را غالبا به مستقبل منفي  تبديل مي كند.

مانند : لَن يذهبَ : (نخواهد رفت) لَن تَنالوا : (نخواهيد رسيد)

 تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netنكته: همچنين حرف امر«لِ» نيز فعل مضارع را مضارع التزامي مي كند. مانند: لِيَكتُب: (بايد بنويسد)

6-فعل مختصّ حال : طرز ساخت در زبان عربي: لَ + فعل مضارع = مضارع حال . این فعل فقط مختص زمان حال می شود . مانند: لَیَأکُلُ یعنی، دارد می خورد.

۷- مستقبل: اين فعل بر انجام كاري در آينده دلالت مي كند. «خواهم نوشت»

طرز ساخت در زبان عربي: س (آینده نزدیک) يا سوف( آینده دور) +فعل مضارع= مستقبل ، مانند:سوف نكتب:خواهيم نوشت.  سَنكتُبُ: بزودي خواهيم نوشت.

طرز منفي كردن مضارع مستقبل: لَن+فعل مضارع ، مانند: لَن نكتبُ: (هرگز نخواهيم نوشت)

7-طرز منفي كردن فعل أمر (فعل نهی) : لا(جازم)+فعل مضارع=امر منفي ، مانند: لاتجلس: ننشين.

 تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netنكته: فعل ماضي را معمولا با «ما» و فعل مضارع را با «لا» و فعل مستقبل را با «لَن» منفي مي كنند.

مانند: ماعَرَفَك:(تو را نشناخت) ، لايَعرِفُك:(تو را نمي شناسد) ، لَن يَعرِفُك:(هرگز تو را نخواهد شناخت)

 تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netتوجّه توجّه تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net

فعل ماضی معمولاً با حرف نفی «ما» منفی می شود، اما اگر دو فعل ماضی پشت سر هم در یک جمله بیایند با «لا» منفی می شود مانند: فلا صَدّقَ و لا صَلّی یعنی تصدیق نکرد و نماز نخواند.

فعل مضارع معمولاً با حرف نفی «لا» منفی می شود، و می تواند با حرف «ما» هم منفی شود. اگر فعل مضارع با ما منفی شود فقط نفی از زمان حال می کند و اگر با لا منفی شود نفی از آینده نیز می کند. مانند:

اَنا ما اُدَخِّنُ یعنی من الان سیگار نمی کشم و اَنا لا اُدَخِّن یعنی من کلاً سیگار نمی کشم.

منابع:

۱-کتاب صرف ساده، موسسه انتشارات دار العلم قم

۲- http://arabmaz.blogfa.com/post-48.aspx

جدیدترین و مهمترین اصطلاحات کامپیوتر به زبان عربی

 

وبلاگ:المدونه                                         case: غطاء الحاسوب
خواننده لوح فشرده: قارئه الأقراص                 data :المعلومات
pin:رمز                                                 icon : آیقونه           

سایت یا وبگاه : الموقع                              Insert :إدراج
keyboard :لوحه مفاتیح                             کلیک کن :اِضغَط – اکبس
یوزر:اسم المستخدم                                 یک کلیک :کبسه واحده
هاردکامپیوتر :القرص الصلب                         نصب شده روی کامپیوتر :مثَبَّت علی الکمبیوتر
نصب برنامه:نصب البرنامج – تثبیت البرنامج       مانیتور-صفحه کامپیوتر:الشاشه
میکروفون:المایک                                      ماوس:الفاره              
فلش:الفلاشه-فلاش للتخزین                       کد و رمز:الشفره
صفحه قبلی: السابق                                 صفحه بعدی: اللاحق-التالی
سخت افزار:قِطَعَ الکمبیوتر                           سایتهای فیلترشده:المواقع المحجوبه
دوربین،وبکم،وب: الکام- الکامیرا                    ارسال ایمیل : إرسال الایمیل،إرسال البرید الالکترونی

منبع: http://adel-ashkboos.mihanblog.com   

 ارسال مطلب: سرکار خانم اعظم صانعی

خصوصیات و وظایف فرشتگان از منظر قرآن

 

در قرآن مجید از «ملائکه» فراوان یاد شده است.
آیات زیادى از قرآن درباره صفات، ویژگیها، مأموریت ها و وظائف فرشتگان سخن مى گوید، حتى قرآن، ایمان به ملائکه را در ردیف ایمان به خدا و انبیاء و کتب آسمانى، قرار داده است، و این دلیل بر اهمیت بنیادى این مسأله است: آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ کُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ: «پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) به آنچه از سوى پروردگارش بر او نازل شده ایمان آورده، و مؤمنان نیز به خدا و فرشتگان او و کتابها و رسولانش همگى ایمان دارند».(1)
بدون شک، وجود فرشتگان از امور غیبیه اى است که براى اثبات آن با این صفات و ویژگیها راهى جز ادله نقلیه نیست، و به حکم ایمان به غیب آنها را باید پذیرفت.

* * *

قرآن مجید روى هم رفته ویژگیهاى آنها را چنین مى شمرد:
1 ـ فرشتگان موجوداتى عاقل و با شعورند، و «بندگان گرامى خدا هستند»، (بَلْ عِبادٌ مُکْرَمُونَ).
2 ـ «آنها سر بر فرمان خدا دارند و هرگز معصیت او نمى کنند» (لا یَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ یَعْمَلُونَ).
3 ـ آنها وظائف مهم و بسیار متنوعى از سوى خداوند بر عهده دارند:
گروهى حاملان عرشند.
و گروهى مدبرات امرند.
گروهى فرشتگان قبض ارواحند.

۴- ...

 

ادامه نوشته

پیشگامان امّتها!!!

  

در تفسیر «ثعلبى» از پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) چنین نقل شده:

سُبّاقُ الْأُمَمِ ثَلاثَةٌ لَمْ یَکْفُرُوا بِاللّهِ طَرْفَةَ عَیْن: عَلِىُّ بْنِ أَبِى طالِب(علیه السلام) وَ صاحِبُ یس وَ مُؤْمِنُ آلِ فِرْعَونَ، فَهُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ عَلىٌّ أَفْضَلُهُمْ:


«پیشگامان امتها سه نفر بودند که هرگز حتى به اندازه یک چشم به هم زدن به خدا کافر نشدند:

على بن ابى طالب، و صاحب یس (حبیب نجار) و مؤمن آل فرعون، آنها پیامبر زمان خود را (قولاً و عملاً) تصدیق کردند و على برترین آنهاست».

 
همین معنى در تفسیر «درّ المنثور» به عبارت دیگرى از رسول اللّه(صلى الله علیه وآله) نقل شده است که فرمود:

 الصِّدِّیقُونَ ثَلاثَةٌ: حَبِیْبُ النَّجارِ مُؤْمِنُ آلِ یس الَّذِى قالَ یا قَوْمِ اتَّبِعُوا المُرْسَلِیْنَ، وَ حِزْقِیْلُ مُؤْمِنُ آلِ فِرْعَوْنَ الَّذِى قالَ أَ تَقْتُلُونَ رَجُلاً أَنْ یَقُولَ رَبِّىَ اللّهُ، وَ عَلِىُّ بْنُ أَبِى طالِب(علیه السلام) وَ هُوَ أَفْضَلُهُمْ: 


 «تصدیق کنندگان انبیاء، سه کس بودند: حبیب نجار مؤمن آل یس، که صدا زد اى قوم من! از فرستادگان خدا تبعیت کنید، و حزقیل مؤمن آل فرعون که (به هنگام دفاع از موسى(علیه السلام) در برابر توطئه قتل که از سوى فرعونیان ترتیب داده شده بود) گفت: آیا مردى را مى خواهید به قتل برسانید که مى گوید: پروردگار من اللّه است؟! و على بن ابى طالب، که برترین آنهاست».

با تشکر از جناب آقای جواد محمد زاده  به خاطر ارسال این مطلب.

فراخوان مسابقات پایگاه های کیفیت بخشی

     تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.netبرای شرکت دراین فراخوان با گروه درسی خود تماس بگیرید.تصاوير زيباسازی ، كد موسيقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نويسان ، تصاوير ياهو ، پيچك دات نت www.pichak.net 

ردیف

گروه آموزشی

عنوان فراخوان

مهلت ارسال به گروه شهرستان 

۱

دینی و قرآن

ارائه مصادیق ورودیه به صورت تدریس عملی در قالب cd از کتاب پیامهای آسمانی دوم  (۱۰ دقیقه از یک یا چند درس)

۱۰/۱۰/۹۱

۲

عربی

۱.جشنواره روش های فعال تدریس یاددهی و یادگیری درس عربی راهنمایی با رویکرد به کارگیری فناوری اطلاعات (۴۰ دقیقه از درس الحریق کتاب  عربی دوم  در کلاس درس اجرا  و تصویربرداری شود.)

۲.فراخوان آثار و ابتکارات دبیران عربی شامل کتاب ، محتوای الکترونیکی ،فیلم آموزشی ، دست سازه و ....

۳.برگزاری مسابقه آزمون online با موضوع تجزیه و ترکیب ( ۵ سوره اول  از جزء ۳۰)

 

۲۵/۹/۹۱

 

۱۰/۱۰/۹۱

 

۷/۱۱/۹۱

آزمون انجام شد

 

مسابقه آنلاین تجزیه و ترکیب قرآن :
 همکاران عزیز توجه داشته باشند که آزمون فقط از 5سوره اول شامل سوره های ( النباء - النازعات _ عبس - التکویر - الانفطار ) بوده و مسابقه در یازدهم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع سوالات از کتاب الجدول فی اعراب القرآن ، دکتر صافی محمود می باشد. (شیوه ی نامه مذکور متعاقبا به اطلاع خواهد رسید).  

دانلود شیوه نامه ارائه مصادیق ورودیه به صورت تدریس عملی در 10 دقیقه.

دانلود شیوه نامه جشنواره روشهای فعال تدریس یاددهی و یادگیری عربی دوم راهنمایی

دانلود شیوه نامه مسابقه آنلاین تجزیه و ترکیب 5 سوره از جزء 30

دانلود کتاب به مناسبت اربعین حسینی

 
 
نگاهي به عزاداري‏هاي حسيني

نگاهي به عزاداري‏هاي حسيني
پدید آورنده: سيد محمد علي ايازي

نگاهي ادبي به عاشورا

نگاهي ادبي به عاشورا
پدید آورنده: محمد رضا غياثي كرماني

نگاه عرفاني به كربلا

نگاه عرفاني به كربلا
پدید آورنده: حانيه سادات شمس الديني

نكته‌هايي از تعاليم اخلاقي و تربيتي عاشورا در هدايت جامعه‌

نكته‌هايي از تعاليم اخلاقي و تربيتي عاشورا در هدايت جامعه‌
پدید آورنده: قاسم صافي

منبع: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

لطفاً بقیه کتابها را در ادامه مطلب دانلود کنید...

ادامه نوشته

نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان در درس عربی

 

طی بازدیدی که از مدرسه راهنمایی دخترانه زینب کبری (س) نوش آباد به عمل آمد، از نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان آن مدرسه در درس عربی نیز بازدید به عمل آمد و طرحها و ابتکارات دانش آموزان با راهنمایی های دبیر محترم سرکار خانم زهرا معیلی قابل تحسین و تقدیر بود.

گروه قرآن و دینی و عربی راهنمایی شهرستان از زحمات فراوان کلیه پرسنل آن آموزشگاه بالاخص مدیر محترم و دبیر گرامی در برپایی هر چه بهتر این نمایشگاه تشکر و قدردانی می نماید.

تصاویر مربوطه را می توانید در ادامه مطلب مشاهده نمایید...

ادامه نوشته